کد مطلب:124683 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:257

تفاوت قلم ها
نوشتارها دراین عرصه به سه گونه تقسیم می شوند. نوشتارهایی



[ صفحه 15]



كه خود خرافات را دامن می زنند و فروان هم می باشند. نوشتارهایی كه امامان را بدون ارائه تحلیل ها و برداشت های نو مطرح می سازند. سوم نوشتارهایی كه افزون بر تحلیل زندگی پربار آنان، همراه با نوآوری و برداشت های صحیح می باشند.

گرچه نیاز مبرم جامعه نوع سوم است. زیرا كه نوع سوم پاسخ گوی انتظارات رابهتر به عهده می گیرد، در عین حال نوع دوم نیز هر زمان در صف نیازها قرار دارند. زیرا بیان ویژگی ها و حتی بیان اوصاف آنان به زبان و قلم ساده و روان هم، بخشی از نیاز بایسته جامعه است. به همین جهت دو قلم به ویژه قلم سوم در خور ستایش است. كه پویندگی و پایندگی جامعه را فراهم می سازند. در عین حال كه قلم اول مشكل آفرین و سبب ركود و ایستایی و چه بسا باعث انحطاط می باشد.

قلم سوم كه اندیشه و رفتار پیامبران و امامان را صحیح تحلیل می نماید و همراه با نوآوری است، از اندیشه و رفتار آنان برای هر زمان پیام رسانی نموده؛ قلمی بس گران قدر است كه ارزش آن با هیچ چیز برابری نخواهد نمود.

زیرا این قلم است كه تشنگان حقیقت را به كوثر زلال معارف و رفتار صحیح رهنمون خواهد بود و مشعل رهنمون فراسوی راه آنان برافراشته نموده و پیشاپیش آنان پوینده در تكاپو خواهد بود، تا جرعه هایی از كوثر را به كام تشنكامان چشاند و جان آنان را آنگونه سیراب نماید كه دیگر طعم تشنگی نچشند.



[ صفحه 16]